Magazines

Aftersales Magazine 2018-09

Magazine lezen
Onduidelijkheid gevolgen ADAS voor schadesector

Aftersales Magazine 2018-07

Magazine lezen
In het kader van de bandenspecial brengt Aftersales Truck onder meer een analyse van de gevolgen van de antidumpbelasting rond Chinese banden. Verder blijkt ACM de bandenindustrie momenteel onder het vergrootglas te hebben. Vermeende concurrentiebeperkende gedragingen zijn de aanleiding en die richten zich weer op levensduur verlengende sealants. Dan een verslag van het eerste Bulthuis Transport Event in Utrecht. Ice Road trucker Lisa Kelly ondersteunt als merkambassadeur de Europese introductie van Texaco Delo, dat Ursa zal vervangen. De ambitieuze Maurits van der Windt (ESA) vertelt hoeveel baat hij heeft gehad bij zijn loopbaancoach. Vlastuin Group, moederbedrijf van D-Tec tank- en containertrailers, heeft nu ook kippers aan het productgamma toegevoegd. Eerder dit jaar nam de Vlastuin Group VB Trailerbouw over. Truckbouwer Scania heeft een strategie uitgewerkt om een zo efficiënt en toch breed mogelijk aanbod te creëren voor alle distributievormen in en om de stad. Een maand voor de onthulling van de elektrische DAF’s konden we op de testbaan al rijden met twee nieuwe hybride trucks.

Aftersales Truck 2018-03

Magazine lezen
Opleidingen en schadeherstel zijn de twee thema’s die in het nieuwe Aftersales Magazine in ruime mate aan bod komen.

Het tekort aan geschoold personeel lijkt de groei van veel bedrijven in de weg te staan. In het magazine beargumenteert Joost Riphagen, directeur van Door Training en Coaching, hoe bedrijven medewerkers aan zich kunnen bieden. VOC-directeur Yolande van Doornspeek laat zich in een uitgebreid interview uit over hoe in- en uitstroom in de carrosseriebranche met elkaar te brengen zijn.

Wat schadeherstel betreft bieden we onze lezers een kijkje in het onlangs nieuw gebouwde pand van ASN Schonewille in Deurne en doen we verslag van het IBIS-congres in München en het schade event van Automotive Insiders over de keuzes waarvoor de schadebranche zich geplaatst ziet.

Deze onderwerpen, en meer, leest u in nummer 7 van Aftersales Magazine.

Aftersales Magazine 2018-06

Magazine lezen
Het meinummer van Aftersales Magazine is een equipmentspecial. Aan het woord komen dan ook de belangrijke leveranciers zoals Theo van Leeuwen, Autec-VLT en Bart Kamps, Explora. Twee bedrijven openden hun vestiging in Utrecht langs de A2: Kwikfit en WM Automaterialen. Aftersales Magazine ging er langs voor een reportage. Bij de HAN worden we bijgepraat over de toekomst van de aftermarket. In Buiten Kantooruren figureert Rob van der Hoort met diens vermaarde collectie Dinky’s. Verder een verslag van het Nationaal Telematicacongres en het Bovag schadeseminar.

Aftersales Magazine 2018-05

Magazine lezen
In deze conceptenspecial van Aftersales Magazine spreken verschillende branchegenoten zich uit over werkplaatsformules, garageconcepten en de kracht van samenwerking. Een ander kernwoord in dit nummer is verandering. Zo blikt Jeroen Vertongen van Sergoyne, terug op de lessen die hij leerde tijdens zijn bezoek aan Sillicon Valley. Verandering was ook de kern van het negende Clepa aftermarketcongres: onderdelenfabrikanten moeten kiezen. Over onderdelen gesproken, PSA-topman Christophe Musy geeft inzage in de multimerkenstrategie van deze OEM. Verder aandacht voor de komst van Autobooking.com en sportschutter Sjoerd Delsink in Buiten Kantooruren.

Aftersales Magazine 2018-04

Magazine lezen

Aftersales Truck 2018-04

Magazine lezen
De diagnosespecial van Aftersales Magazine combineert noviteiten op het gebied van apparatuur als ook inzichten over diagnose via the cloud. Alle grote leveranciers komen aan bod. Leverancier van diagnose op afstand Jifeline vertelt over de jongste ontwikkelingen en partnerships. De productgerichte werkplaatsformule Bosch Workshop Partner wordt geïntroduceerd. We gaan op bezoek bij de autobedrijven Jos Bouw in Nijkerk en Piet Brands in Zeijen. Verder interviews met Frank Toebes en diens collegae van NRF. Winterbanden blijken volgens onderzoek in naam van Kwikfit populairder geworden. We zoomen in op een kwart eeuw Kia in ons land. In Buiten Kantooruren dit keer: Hans Saris van Stichting 4wd Care

Aftersales Magazine 2018-03

Magazine lezen
In het kader van de bandenspecial brengt Aftersales Truck onder meer een analyse van de gevolgen van de antidumpbelasting rond Chinese banden. Verder blijkt ACM de bandenindustrie momenteel onder het vergrootglas te hebben. Vermeende concurrentiebeperkende gedragingen zijn de aanleiding en die richten zich weer op levensduur verlengende sealants. Dan een verslag van het eerste Bulthuis Transport Event in Utrecht. Ice Road trucker Lisa Kelly ondersteunt als merkambassadeur de Europese introductie van Texaco Delo, dat Ursa zal vervangen. De ambitieuze Maurits van der Windt (ESA) vertelt hoeveel baat hij heeft gehad bij zijn loopbaancoach. Vlastuin Group, moederbedrijf van D-Tec tank- en containertrailers, heeft nu ook kippers aan het productgamma toegevoegd. Eerder dit jaar nam de Vlastuin Group VB Trailerbouw over. Truckbouwer Scania heeft een strategie uitgewerkt om een zo efficiënt en toch breed mogelijk aanbod te creëren voor alle distributievormen in en om de stad. Een maand voor de onthulling van de elektrische DAF’s konden we op de testbaan al rijden met twee nieuwe hybride trucks.

Aftersales Truck 2018-03

Magazine lezen
Op het vijfde ConnecteDriver & Smart Mobilitycongres in Brussel lieten een vijftigtal sprekers hun licht schijnen over actuele thema’s als de connected car, de connected klant en de stad als ‘oefenterrein’ voor de ontwikkeling van connected services. Jorssen Noord: Een ‘autolocatie’ die zich profileert als ontmoetingsplaats en informatiecentrum van een mobiliteitsprovider met toekomstvisie. Autonoom rijden, connectiviteit, elektrificatie en sharing: dat zijn de vier troefkaarten (of ‘aces’) waarop de autosector moet inzetten in een snel veranderende wereld, aldus Jeroen Vertongen, directeur van Sergoyne Diagnostics. Dat merkonafhankelijke garagebedrijven het vandaag niet gemakkelijk hebben, lijdt geen twijfel. Het is meestal ook het eerste wat we te horen krijgen bij onze contacten met dergelijke bedrijven. De kennismaking met Steven Brocken was dan ook bijzonder verfrissend. Met zijn multimerkconcept Euro Repar Car Service koestert PSA grote ambities op de aftermarket. In een gesprek met Aftersales Magazine ontvouwt topman Christophe Musy zijn kijk op de business. “2018 wordt het jaar van de waarheid.”

Aftersales Magazine 2018-02

Magazine lezen
Drie trekkers met rond de 450 pk strijden in deze uitgave van Aftersales Truck om de hoogste eer in de duizendpuntentest. Ton van Tilburg van AVT geeft zijn visie op samenwerken in de onderdelenwereld. Zowel TPTS in Venlo als Midland in Woerden kregen een overlijden van een kopstuk te verwerken. Hoe ga je als onderneming daarna door? Lees de visies daarop in het april-nummer. Verder de introductie van het serviceconcept van TRP dat vijf DAF-dealers uitrollen.

Aftersales Truck 2018-02

Magazine lezen

Aftersales Magazine 2018-01

Magazine lezen
De Nederlandse transportbranche maakt miljoenen euro’s aan onnodige, extra kosten om aan te tonen dat een chauffeur het juiste minimumloon verdient als hij in het buitenland werkt. Sjoerd Boot, vakspecialist internationaal bij TLN, legt het allemaal uit in Aftersales Truck. Daarnaast aandacht voor de nieuwe Sprinter. De argumenten waarop een transporteur zijn olie-inkoop baseert, zijn vaak minder rationeel en onderbouwd dan hij zelf denkt. “Wat er in feite gebeurt, is alleen maar prijs vergelijken”, zegt Boy van Andel, directeur Gulf Nederland. Dat kan beter. Onderdelenleverancier Beneparts (Turnhout) is overgenomen door de Rosebud Holding waardoor het een zusterbedrijf wordt van Wijlhuizen, G-Truck Nederland en Parts Factory. De jaarwisseling betekende voor Tilburg en omgeving het afscheid van grossier Bouwmeester. Vijf werknemers gaan op deze locatie aan de slag voor de nieuwe werkgever, Bulthuis. In de provincie Groningen is de ETTC-vestiging in Veendam onlangs verkocht aan ondernemer Jacob Kuil. Aan Aftersales Truck legt hij zijn ambities uit in het ‘vrachtwagenvak’. Transporteur en voormalig chauffeur Kees de Hoop beseft dat er innovatief gedacht moet worden om te blijven meetellen met zijn bedrijf.

Aftersales Truck 2018-01

Magazine lezen
Aftersales Magazine 2017-12

Aftersales Magazine 2017-12

Magazine lezen
Een stijgende vraag naar allseasonbanden heeft ervoor gezorgd dat andere trends onderbelicht blijven. Dit constateert Joachim Viethen, bij Continental verantwoordelijk voor de key accounts. De export van occasions overstijgt al sinds jaar en dag de importaantallen. Maar het grote verschil tussen beide stromen is aan het verdwijnen. Voor het eerst sleepte een Autocrew-garage de prijs Autobedrijf van het Jaar in de wacht. In gesprek met de bescheiden maar ambitieuze mede-eigenaar Tjeerd Tjeersdma. Steeds meer universele autobedrijven en ex-merkdealers sluiten zich aan bij een werkplaatsconcept. Voor onderdelendistributeurs is het een must om hierin als partner op te treden. Midden in het centrum, aan de rand van de milieuzone in Utrecht ligt Vakgarage Autoweerd. Niet alleen vanwege de ligging is het een bijzonder bedrijf. Dat en meer in deze conceptenspecial van Aftersales Magazine.

Aftersales Magazine 2017-11

Magazine lezen
Werkplaatsvulling is de levensader van elk fullservice autobedrijf. In het oktober-number vertelt aftersalesmanager Ronny Lijster over zijn strategie om de werkplaatsen van Autogroep Twente te vullen en gevuld te houden. Dat die werkplaats met de digitale klanten en connected auto’s moet meegroeien blijkt ook het interview met Thierry Leblanc van Bosch. Verder een analyse van het Porsche-wagenpark in ons land. De afgelopen periode waren er veel seminars en congressen, met name in schadeland. Bovag en Focwa krijgen ruime aandacht, net als Akzo dat de Acoat Selected klanten en relaties ontving. Verder in het magazine: alles over OKcomply, de introductie van Site4cars en de toetreding van Van Poelgeest tot het regionale onderdelenplatform.

Aftersales Magazine 2017-10

Magazine lezen
In een exclusief gesprek met Aftersales Magazine legt John Quinn, ceo van LKQ Europe, uit waarom groei bovenaan zijn agenda staat. Toppers drijven groei garageformules, zo blijkt uit de analyse van Aumacon. Vooral de allergrootste formules zien hun deelnemersaantal nog groeien.
Er lijkt voorlopig geen einde te komen aan de opmars van de vierseizoenenband in Nederland. Gerard ten Buuren blikt vooruit op het aanstaande congres Hoe: “Universele autobedrijven zijn zo druk met de dagelijkse gang van zaken, dat het zoeken naar antwoorden blijft liggen.” Dan gaan we op bezoek in het Oud Gastel, bij autobedrijf van Jean-Pierre Oomen, beter bekend als Jean-Pierre de bandenexpert. In de wetenschap dat de aftermarket bestaat bij de gratie van eerste montage, schetst Dirk Vanderhaeghen (Lumileds) de ontwikkelingen op het gebied van autoverlichting. Ten slotte: bij de Loogman Groep krijgen medewerkers alle ruimte om zich te ontplooien binnen een organisatie die zelf ook continu wil blijven vernieuwen.

Aftersales Magazine 2017-09

Magazine lezen
Een letter en een cijfer op de cover vragen prominent aandacht voor de Bosch-reportage verderop in het nummer. Augmented reality, ofwel een verrijkingslaag boven de fysieke realiteit, bereikt de werkplaats. Aftersalesdirecteur Bart Bekkers geeft uitgebreid inzage in de strategische keuzes die binnen PSA momenteel gemaakt worden. Originele onderdelen voor een prikkie? Martijn Traas maakt er zijn business van. Opel-dealer Gebr. Vullings verwacht door aansluiting bij Euromaster meer klanten te kunnen trekken. Internationalisering bepaalt de toekomst van de grossier. In de rubriek Buiten Kantooruren: Jasper Verweij van DAT over zijn levenswerk kenteken.tv.

Aftersales Magazine 2017-08

Magazine lezen
Hoe groter hoe beter. Dat was, samengevat, de boodschap van onderzoeksbureau ICDP op de Dealer Day in Verona. De toekomst is aan de grote(re) dealerholdings. Maar blijft dan de menselijke maat? In de juli-editie stellen we die vraag op de cover. Welke skills de moderne automotive medewerker in huis dient te hebben, vertellen VOC, Heiwegen, HAN Autootive, GMTO en Automotions. Personeel met expertise biedt ook Maha, sinds 1 juli eigendom van Rupro Beheer. Lees ook hoe op het IBIS-schadecongres de factor ‘mens’ het zorgenkindje blijft.

Aftersales Magazine 2017-07

Magazine lezen
Gaat auto-onderhoud dan toch werkelijk veranderen in service aan huis? Als het aan Delticom ligt wel, getuige hun offensief rond mobiele bandenservice. Het juni-nummer is sowieso een magazine dat van kaft tot kaft naar rubber ruikt, zo veel bandenverhalen zijn er in te vinden. Aan het woord komen onder meer Tim van der Rijken (Vaco) en Robert-Jan Geurink (Tyrenet). Buiten de bandenitems aandacht voor de Dealer Day in Verona, de videodienst Citnow en de nieuwe standaarden uit voor de uitstoot van auto’s.

Aftersales Magazine 2017-06

Magazine lezen